Selecteer een pagina

Info Centrum WO2 Nijmegen

Een historisch, toeristisch en educatief informatiepunt.
Beeld & Beweging (2018)

Van editor naar creator

Beeld & Beweging bestaat 10 jaar en daarom is het tijd voor een nieuwe website!

In die 10 jaar is mijn werk als video-editor veel breder geworden. De digitale werkplek is de centrale omgeving waar bepaald wordt wat de kijker of bezoeker ziet en hoe hij dat beleeft.

Vanuit die kennis en ervaring zet ik mij in om tijdens de concept- en ontwikkelfase van een project het team te versterken.

Rijkswaterstaat Wadden 360º Experience

Beleef de Wadden vanuit de lucht.
i.o.v. Metropolisfilm (2017)

Oorlogsmuseum Niemandsland

5 touchscreens en 2 projectie installaties
Beeld & Beweging (2020)

Info Centrum WO2 Nijmegen

Een historisch, toeristisch en educatief informatiepunt.
Beeld & Beweging (2018)

GeoFort – Expedition Earth

Een virtuele reis naar het binnenste van de aarde.
Bronze Medal New York Festivals (2015) 
i.o.v. Metropolisfilm (2014)

Vrijheidsmuseum Groesbeek

Twee films voor de introductie en afsluiting van het museumbezoek.
Beeld & Beweging (2019)

Filmmaken is het ontwerpen van een nieuwe ervaring

Beeld en geluid, vormgegeven en toegepast voor de beste ervaring.

In Search of Earth’s Secrets

A Pop-Up Science Encounter.
i.o.v. ScienceMedia.nl (2017)

Werken aan een ervaring

Op een telefoon, computer, TV scherm, of projectie. In een theater, beurs, museum of expositie. Video is een geïntegreerd onderdeel van een moderne beleving. Ondersteund door technische systemen als Watchout of BrightSign kan een verhaal aansluiten bij de omgeving.

Visualisatie als hulp bij ontwerp en beoordeling

Bij grote video-installaties is het soms moeilijk om een overzicht in één plaatje te vangen. Maar juist dan is het voor het proces belangrijk om op voorhand een goed beeld te kunnen schetsen van de verwachtingen. Virtual Reality kan met een ruimtelijke simulatie zorgen voor een grote meerwaarde op dit gebied.

In Search of Earth’s Secrets

VR Visualisatie Unity (2018)

Techniek en ondersteuning

Meedenken en werken aan technisch uitvoerbare opstellingen hoort er ook bij. Het is een onzichtbaar, maar belangrijk onderdeel van de realisatie van multimediale exposities.

Video Mapping

Het Utrechts Archief
i.o.v. Flink Realisatie (2020)

Video Mapping

Hermitage Amsterdam
i.o.v. Flink Realisatie (2019)

Video Mapping

Museum Catharijneconvent
i.o.v. Metropolisfilm (2017)

Video Mapping

Oorlogsmuseum Niemandsland
Beeld & Beweging (2020)

Video Mapping

Natuurcentrum Ameland
i.o.v. Metropolisfilm (2017)

Video Mapping

Info Centrum WO2 Nijmegen
Beeld & Beweging (2018)

Video Mapping

Hermitage Amsterdam
i.o.v. Flink Realisatie (2017)

Video Mapping

Info Centrum WO2 Nijmegen
Beeld & Beweging (2018)

"Will it blend?"

Montage, compositing en iets er tussen in.
Camerawerk chromakey opnames ‘Dus ik Ben jr.’ (S3)
i.o.v. HUMAN (2014)
Beeld en inhoud samenvoegen

Alles mag door elkaar. Echt en niet echt. Grafisch en fotografisch. Mijn favoriete onderdeel van het werk. Een verhaal vertellen met creatieve collages, opgebouwd uit verschillende materialen in een samenbrengende vorm.

Dus Ik Ben Jr. (seizoen 1 t/m 3)
camera, montage en vormgeving
i.o.v. HUMAN (2014)
Wapenborden van de Grote Kerk
montage en vormgeving
i.o.v. Zcene MovingMediaCompany (2015)
Rabobank Zorginnovatie
regie en montage
i.o.v. Zcene MovingMediaCompany (2015)
Eindeloze toepassingen

Installaties, interactieve programma’s of 360º video’s. Ook buiten het kader van het beeld blenden de grenzen door elkaar heen. Een scherm kan vele vormen hebben en de uitwerking dus ook.

NIOZ Tijdlijn – 140 Jaar Zeeonderzoek
montage en vormgeving
i.o.v. ScienceMedia.nl (2017)
Pilot NTR SchoolTV 360° VR Masterclass
Uitvoering en ontwerp
i.o.v. ScienceMedia.nl (2018)

Op expeditie!

Met camera’s en laptop in mijn rugzak.
Onderzoeksschip ‘Chikyu’ Japan. (27-05-2016)
Exploring the Fault Trace
camera en montage
i.o.v. ScienceMedia.nl (2016)
Exploring the T-Limit of the Deep Biosphere off Muroto
camera en montage
2e prijs Avond v/d Opdrachtfilm (NFF 2017) 🏆
i.o.v. ScienceMedia.nl (2016)
De Toekomst van de Waddenzee
camera en montage
i.o.v. ScienceMedia.nl (2018)
Echte beelden verzamelen

Content creëren betekent ook beelden verzamelen. Regelmatig ga ik er daarom zelf op uit om de beelden te halen die nodig zijn. Afhankelijk van de vraag en vooruit denkend naar de toepassing kan ik vanuit mijn positie daar een flexibele invulling aan geven. Vooral bij projecten waar een multidisciplinaire aanpak gewenst is.

Werken in stijl

Grafisch vormgeven als basis voor animatie.
De bolletjes animatie

Een veel gevraagde vorm die goed past in een zakelijke omgeving. Snel en efficiënt een verhaal vertellen met eenvoudige vormen en iconen.

Introducing Global Geo Health Data Center
animatie
i.o.v. ScienceMedia.nl (2017)
C-data
huisstijl, uitvoering en animatie
i.o.v. C-data (2015)
Rabobank Westland Innovatiefonds
animatie
i.o.v. Zcene MovingMediaCompany (2015)
Diverse voorbeelden

Grafische animaties hebben vele toepassingen en niet alles komt daarom op internet terecht. Het principe blijft echter altijd hetzelfde: om vanuit niets iets te maken. Soms sterk aangestuurd door een huisstijl of klant en andere keren een vrije invulling om de voice-over te overbruggen.

Fortes Solutions
animatie
i.o.v. Zcene MovingMediaCompany (2015)
MOSAIC for the ELT
animatie
i.o.v. Lightcurve Films (2017)
Cuebi Wireless Tally Systems
animatie, productfoto
i.o.v. MVE Film (2017)

Kill your darlings

Omdat het niet ontbreken mag.
v.l.n.r.: Sensei Redenshon (2013 – editor), To Catch a Fly (2017 short – trailer editor), Verbonden (2012 short – editor), E leyenda di Buchi Fil (2008 short – editor).
Film montage

Het begon allemaal met de fascinatie voor het medium film. In een donkere zaal naar een groot scherm kijken. Nog altijd heb ik veel aandacht voor het originele ambacht en werk ik met plezier aan de projecten die voorbij komen.

Beeld & Beweging

Een positieve samenwerking.
Hierboven een frame uit de ‘Wereld Club’ film.
camera en montage i.o.v. Rijksmuseum Volkenkunde (2013)
Aan het werk

Voorafgaand aan alle kunst en techniek begint het werk met een communicatievraag. Kennis delen, een mindset, inhoud willen overbrengen aan een bepaald publiek. Goed luisteren en een plan maken dat past bij de vraag is de basis van een goede uitvoering.

Zo werk ik samen met productiehuizen en mediabedrijven, zoals vermeld bij de diverse voorbeelden van mijn werk op deze site. Mijn aandeel is breed en variërend, maar altijd ondersteunend aan het team om zo samen binnen de grenzen en mogelijkheden van de opdrachtgever het project naar een goed einde te brengen.

Rijksmuseum Volkenkunde Panorama’s

Vertoon de collectie in zijn eigen omgeving.
i.o.v. EditPoint Post-Production (2011)

o.a. gewerkt voor

77th Parallel Productions
Casefilm
Concepts2Go
EditPoint Post-Production
Flink Realisatie
Heuvelman Sound & Vision
HUMAN/VPRO
Human Talent Group
Idee aan Zee Mediaproducties
Lightcurve Films
Metropolisfilm
MVE film
Oorlogsmuseum Niemandsland
Rijksmuseum Volkenkunde
ScienceMedia.nl
TotaalMarkt
TV Professionals
Viewpoint
Vrijheidsmuseum
WO2 infocentrum Nijmegen
Wonderland Film
Zcene MovingMediaCompany

Contact

Beeld & Beweging

Dick Peterse
BDes Audiovisual Media (HKU 2008)

peterse@beeldenbeweging.nl
+31(0)6 29 458 458

© Beeld & Beweging 2020
Dick Peterse
Cookiebeleid

peterse@beeldenbeweging.nl
+31(0)6 29 458 458